you pray for rain I pray for blindness//dina sömnlösa nätter

jag tappar räkningen på hur många nätter vi spenderar såhär. varenda en känns som en feberdröm. du sover aldrig. jag vill vara vaken med dig men faller handlöst för sömnen varenda gång. min kropp är för tung och mina ögon fulla av småsten. jag vaknar oftare än vanligt, kanske är jag orolig för dig. vill bara se att du är kvar. du står i fönstret och röker, du sitter på mattan och spelar tv-spel, du ligger bredvid mig i sängen med datorn på magen. nästan varje natt snyftar jag lågmält utan att i dagsljus kunna minnas vad jag har att vara ledsen över. 
 
längtar jämt till timmarna innan min väckarklocka ringer, när du stänger av allt annat och kommer och håller om mig med huvudet vilandes mot min nacke. då gör jag allt för att hålla mig vaken. då är jag nästan lycklig.

Kommentarer
Postat av: B

Jag vet att du kanske inte är så förtjust i det svåra och i smärtan. Men kom ihåg, allt som känns måste någonstans vara kvittot på att det betyder något. Och jag brukar säga att ingenting är genuint vackert om det inte finns en liten del av smärta. (Fast jag är kanske inget bra exempel förresten och jag vet att smärtan kanske är lite för stor i situationen, men i alla fall) <3

2012-12-28 @ 13:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0