Trafalgar square, 18:56

det är nio månader sedan jag var här sist och det ser inte alls likadant ut. bara grått och stressade människor. en helt vanlig onsdag i London. ändå ser jag juli framför mig -
försöker uppskatta var staketet stod, var vi sov första natten. var vi träffade Jack och de fulla snubbarna som skulle ha en presentation på jobbet dagen efter men somnade på marken precis som vi. var vi väntade på armbanden. där sov vi andra natten, bråkade med spanjorer och träffade fler som oss. det kan ha varit den bästa natten i mitt liv, trots att kylan kändes igenom tidningar och regnet duggade, för jag var omringad av vänner och gemenskap och den mysigaste filten någonsin och under mitt paraplytak var det som en egen värld. där var röda mattan som under en kort men intensiv tid låg under fantastiska människors fötter. jag tittar upp där den gigantiska storbildsskärmen var men ser bara molnig himmel. fontänerna är fyllda.
det enda som är detsamma är skärmen som räknar ner till OS och som hjälpte oss att hålla koll på antalet timmar och minuter. till slut går jag upp till mcdonalds och allting här känns så hemma men så långt borta, som något jag bara drömde. kanske var de där julidagarna det bästa jag gjort i mitt futtiga liv.

Kommentarer
Postat av: olivia

ryser och gråter när jag läser detta för det allt är så jävla sant. saknar det så att jag går sönder

2012-05-05 @ 15:38:00
URL: http://myheavenisonfire.blogg.se/
Postat av: Sarah

<3<3<3<3<3<3

2012-05-05 @ 15:52:14
Postat av: nora

<3

2012-05-06 @ 00:34:31
Postat av: Oskar

det låter verkligen som om de kan ha varit den bästa tiden i ditt liv

2012-05-07 @ 21:39:21
URL: http://livsillusioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0