dom små små orden är svåra ord

han ska strax gå, det vet jag.
så jag börjar samla ihop mitt mod. drar efter andan. väljer noga ut de exakta orden. slår in dem så fint jag kan. öppnar munnen för att prata.
men precis innan jag ska säga hans namn, så att han tittar ner på mig och ler och hans stora fina ögon ler också, så väller det där illamåendet upp i halsen. modet och orden och viljan rinner ner längst ner i magsäcken igen.
för många år av förluster har gjort mig feg så jag är tyst när han knäpper skjortan, när vi går nerför trappan, när han försvinner ut genom dörren. säger ingenting. säger absolut inte det som bränner i mig varje gång han kysser mig:
du, jag är nog kär i dig.

Kommentarer
Postat av: lina

vackert. men lite sorgligt också.

2011-09-22 @ 12:25:13
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: b

viljan att vinna måste vara större än rädslan att förlora. säg det bara! för vi vet aldrig hur mycket tid vi får, vännen min.

2011-09-25 @ 20:34:16
URL: http://makingusindestructible.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0