in our wildest moments

jag tror inte att jag kan berätta exakt om det här. hur annorlunda det är, hur mycket mer det är. jag kan liksom inte formulera det, det är alldeles för intimt. våra skor står bredvid varandra i hallen. vi sover bredvid varandra varje natt. i vår gemensamma säng, på lakan jag köpt till oss. jag lagar mat och du ligger på bordet och sjunger högt. på kvällarna precis innan vi somnar skrattar vi tillsammans mer än någonsin förut. jag har aldrig varit mindre orolig i hela mitt liv. jag är aldrig rädd längre. av misstag hör jag en konversation där du pratar om mig med en sån trygghet. om att du vet exakt var du har mig. att jag inte backar för något, att jag fattat från första början, att jag inte skräms iväg av vilka diagnoser de än ger dig. det gör jag inte heller. vi sorterar tvätt tillsammans tills vi istället hånglar mot väggen och du lyfter upp mig på tvättmaskinen. dina händer formas om min kropp i sömnen. jag pussar dig varje morgon det sista jag gör innan jag går till jobbet.
 
jag vantrivs i nästan allt annat. men inte i det här. det här är mitt hem nu. du är mitt hem nu. 

Kommentarer
Postat av: Oskar Wiik

<3

2013-10-17 @ 13:35:31
URL: http://oskarwiik.blogg.se/
Postat av: Sarah

Alltså det här är så himla fint, jag är så glad för er skull <3<3

2013-10-17 @ 13:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0