once you're gone you can never come back

när jag var yngre kröp orden ur mig, jag hade inte kunnat stoppa det om jag velat. jag ville berätta allt minnas allt exakt allt allt allt, speciellt när jag var fjorton och dödskär men ännu mer när jag var femton och pulveriserad och skrev ett brev om dagen till honom som jag sedan la längst ner i en låda och är livrädd för att hitta. det här känns främmande nu. jag har inte samma behov av att uttrycka mig såhär. jag som älskade det så mycket och drömde om allt jag skulle kunna göra när jag väl fått språket att lyda mig. men jag har andra drömmar nu. 
 
***
 
röker camel activate och de smakar som sista sommarlovet när jag lovade mig själv att jag skulle ha SÅ JÄVLA FUCKING KUL och våga allt och skratta högt och det var inget som stod ivägen för jag var inte kär i någon alls för en gångs skull. det var innan vi visste att sommaren skulle bli omöjlig att glömma på helt fel sätt av helt fel anledningar. istället för livets sommar blev det dödens sommar och det var det väl egentligen redan från början. det sista sommarlovet. ungdomens död. att tvingas återfödas in i något ännu svårare. kontrasterna bleknar för varje år, det som varit svart eller vitt går in i mjuka gråtoner. 
 
***
 
jag sover inte mer än 5 timmar per natt. inte för att jag stirrar upp i taket och vrider in mig i lakan utan för att det händer så mycket. jag lever så mycket. jag har inte tid att sova. sista tåget från uppsala trots att det är vardag, nattbussen ut i västerort, äntligen till hans säng. han formar sin kropp efter min i sömnen. jag lägger huvudet i sluttningen mellan bröst och axel, precis under hans nyckelben, där jag vet att han vill ha det. vi lever i symbios nu, vi kan andas genom varandra utan att skada oss. snart är det två år sedan vi träffades första gången och jag visste inte att man kunde känna sig så trygg med någon som skulle kunna ta sönder en så lätt om hen ville.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0