vemod #2

går hem efter skolan och lyssnar på prins eugen som fridfullt sjunger om tio år kan du se tillbaks på allt vi sagt och gjort och ta tillbaks varje ord om kärlek alla tankar om hat. tänker på tonårsdrama och på grundskolenostalgi och på mig själv i gaskammaren på auswitch om en månad och på döda mammor och på allt annat som inte borde få finnas. samtidigt skiner ändå solen och jag hör gruset mot mina kängor och framför mig stannar ett rådjur och vi ser på varandra en sekund innan det fortsätter sin ständiga flykt och jag kan inte låta bli att le. det är som att något drar upp mig mot molnen och nålar fast mig vid asfalten på samma gång.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du skulle skriva en bok, så skulle jag definitivt köpa den, så även om den handlade om några obetydliga fiskar. Så skriv en bok tycker jag!

2011-03-11 @ 00:32:04
Postat av: klara

anon: tack, jag tror att jag älskar dig. en vacker dag!

2011-03-12 @ 19:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0