02:41

och det kanske har att göra med att klockan är 02:41 och jag är nervös för ett prov imorgon och hög på koffein men det känns som om jag är så nära nu, så nära att tänka något jag aldrig tänkt, så nära att förstå vad det är som är skevt med mig, vad det är som gör att så få stannar och så många går, vad det är som gör att allt som betyder något går fel och allt som inte betyder någonting bara lever och lever tills det rinner ut i sanden.
jag ska inte sova förrän jag kommer på det. och när jag kommer på det, då ska allting bli uppenbart och jag ska säga jahaaa var det bara så och sen ska jag vakna imorgon och veta precis exakt hur jag ska göra för att vara lycklig och sen ska jag bli lycklig.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Du skriver på ett sånt där sätt som gör att jag får ont i hela kroppen. Jag dör lite på insidan av att läsa det där. Kanske för att jag ser lite av mig själv i just den här texten. Lite ångest. Vad snurrigt. Jag vill nog bara säga att det du skriver fastnar inuti mitt huvud och stannar kvar där. Du är väldigt duktig.



Jag tänkte låta bli att skriva mitt namn när jag kommenterade det här. Vet inte varför. Jag är väl lite feg. Men sedan tyckte jag att om jag ska ge dig något slags beröm (på ett väldigt konstigt och personligt vis) så skulle jag minsann skriva vem det var också.

2011-03-21 @ 13:52:46
URL: http://kolmonoxid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0