en vanlig tonårsfylla (egentligen menat att vara spoken words tror jag)

En katt och råtta-lek genom Nacka

Men vem är egentligen katt och vem är råtta? Eller är det kanske katten som låter råttan tro att den är en katt?

Tyst nu, och ta en klunk av mitt vin, ta en cigg ur mitt paket och

Hångla upp mig mot den där väggen, är du snäll

Var min pojkvän för ikväll, lägg din arm om mig så att jag kan luta mig mot din axel

Håll min hand på väg till bussen och kyss mig, kyss mig, kyss mig!

Men tro inte att vi kommer byta telefonnummer för jag gör inte sånt längre

Nej, det var när jag var ung och dum och naiv och ute efter evig kärlek

Nu är jag bara ute efter jakten och kanske kroppsvärmen

Så bry dig inte om mig för ärligt talat, jag bryr mig inte om dig

Bara om hur lätt jag kan få dig

Kom närmre, kom närmast, men försök inte komma för nära det här som jag byggt upp runt mig

För det kan du inte hantera, jag har sett tuffare killar än dig försöka och hamna i fosterställning i ett hörn

Det här inne skulle slita dig sönder och samman men det här ute vill bara glittra med ögonen och sticka handen innanför din tröja

Du kan vara lugn, jag är inte tjejen som blir arg om du inte försöker få mig

Jag förväntar mig ingen fortsättning

Jag låter dig utnyttja mig om jag får utnyttja dig

Så har vi räddat ännu en fredagskväll

Så kan vi spinna och låtsas att vi är katter båda två

När vi egentligen bara bevisat vilka råttor vi är, som igen lyckats undvika och supa bort det som alltid jagar oss



Kommentarer
Postat av: majse

grymt!

2011-06-05 @ 05:09:29
URL: http://majses.blogspot.com
Postat av: Anna

Åh!!

2011-06-05 @ 10:17:36
URL: http://oohyeah.webblogg.se/
Postat av: rebecca

känns i hela bröstkorgen.

2011-06-05 @ 17:39:56
Postat av: saga

Åh...

2011-06-12 @ 20:15:08
URL: http://faci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0