cruel town, it's a cruel town

det finns kvällar som den här, när min längtan bort härifrån, från förortens gråskala&låtsasliv, växer sig starkare än allt annat, starkare än längtan efter sms&ångest inför morgondagen.
när det enda jag vill är att leva där jag känner mig mest hemma. spårvagn över kullersten, mötas av dialekten, vandra längs avenyn.
då sätter jag igång den här spellistan och sluter ögonen:

GBG/romantik/dekadens
full av musik som låter mig låtsas att det på riktigt är min stad också.


göteborg, en dag ska inget kunna skilja oss åt.
förutom kanske kärlek. kärlek kan få skilja oss åt. eventuellt.

Kommentarer
Postat av: rebecka

fin spellista ♥

2011-02-23 @ 17:53:34
URL: http://novemberhimlen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0