en sorts lista

VAD LYSSNAR DU MEST PÅ JUST NU?
jag har en spotifylista för det som heter precis just nu.

NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
alphaville-forever young och marit bergman-forever doesn't live here anymore. och kent-m ofta.

VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
herrejävla gud, den här skiten såklart.


FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?

kent såklart

BAND/ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
har nyligen insett vampire weekends storhet.

BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
simon norrsvedens 14-åriga sångelev marie. helt ärligt.

BÄSTA MANLIGA RÖST?
jag är väl inte direkt den som går så mycket på sångkvalité när jag lyssnar på musik, ju skitigare desto bättre ungefär. men jocke berg sjunger väldigt bra, oavsett om det är fint eller mer kantigt.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU HÅNGLAR?
skulle vilja lyssna på neon trees-animal. har ett utkast till ett inlägg om precis exakt det faktiskt, någonstans.
(eller så lyssnar jag på ligglistan såklart)

VAD LYSSNAR DU PÅ INNAN DU GÅR PÅ FEST?
(hoppas ni får hångla ikväll) under uppbyggnad.

SENASTE KONSERTEN?
var och såg simon norrsveden i fredags. det var jättefint.


VEM ELLER VILKA LYSSNAR DU PÅ MEST JUST NU?
simon norrsveden och säkert skulle jag nog säga.

 

HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
nej. folk som spelat gitarr, ja, men det krävs lite mer än så för att räknas som musiker tycker jag.

VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
jag tycker att det kan vara hemskt fint om man är på det humöret.

VAD TYCKER DU OM COUNTRYMUSIK?
ingen särskild åsikt. inte min grej riktigt kanske. tänker bara på miley cyrus pappa.

LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
knappt alls. lite engelsk och lite lite franskt. men typ 90% är på svenska (om det ens räcker)

VILKEN KÄND MUSIKER SKULLE DU GIFTA DIG MED OM DU FICK CHANSEN?

det skulle nog bli markus krunegård.

DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?
yann tiersens till amelie från montmartre såklart.

SÄTT PÅ EN LÅT SOM AVSLUTAR DEN HÄR LISTAN FINT.


Kommentarer
Postat av: linda

ligglistan<3

2011-03-04 @ 11:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0