/nörderier/

Med anledning av min insortering i Ravenclaw på Pottermore:
Det tog lång tid innan jag kände mig hemma i något elevhem. Trots mina många år som Harry Potter-nörd var det först förra året som jag valde Hufflepuff och började känna mig hemma där som jag aldrig känt mig hemma i något annat. Jag tror helt ärligt att min identifiering som en av dem har gjort mig till en bättre människa: jag anstränger mig mer för att vara rättvis, rak och ärlig. Jag värderar vänskap, lojalitet och acceptans högre.
Samtidigt har jag haft det där i bakhuvudet - hur andra alltid har placerat mig i Ravenclaw. Jag har försökt ignorera det med motiveringen att de inte är nördar som vi, de har inte djupanalyserat alla elevhem och vad de står för, de tror bara massor för att jag är bra i skolan och gillar att läsa, men hur mycket säger det om mig egentligen?
Det är bara precis samma saker som alla alltid har sett hos mig. I Hufflepuff kände jag att jag kunde värdera andra sidor av mig själv, sidor som sällan blir uppmärksammade för alla ser bara betygen och i och med det kunde de sidorna komma fram mer.
Jag är inte helt och hållet missnöjd med min placering, men jag är inte precis nöjd heller. Jag kan nog acceptera det men innerst inne känner jag mig som en Hufflepuff. Så Ravenpuff kanske? Eller Huffleclaw?
/Nörderier över/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0