vi skulle skriva en krönika en gång

Du kanske inte tror mig, men det går över


Jag vet att inget gör lika ont som att se någon man älskar mer än något annat gå utan att se tillbaka och veta, att det här är slutet. Det absoluta, oåterkalleliga slutet. Jag vet att du nyss kastat bort alldeles för mycket av din bästa tid på ett luftslott som denna Någon slog sönder med en blick.
Jag vet att du gråter hela tiden. Du gråter när du ser Någon långt bort i matsalen, du gråter när du ska sova för Någon har också sovit i den sängen, du gråter när du lyssnar på Håkan Hellströms Nu kan du få mig så lätt för att den är bakgrundsljud till ett av dina vackraste minnen, när Någon var den som kunde få dig så lätt.
Jag vet att alla säger samma sak: det ordnar sig. Det blir bättre. Tiden läker alla sår. Du behöver inte Någon. Någon var ändå inte rätt för dig. Någon var ett jävla svin och du kommer att hitta en annan Någon, en så mycket bättre. En Någon som aldrig gör dig ledsen.
Jag vet att ni sa för alltid och att ni trodde på det – i alla fall gjorde du det. Men låt mig förklara en sak för dig: för alltid är en lögn. Det är fin plats du kanske sett på bild någon gång men det finns inte egentligen. En av naturens lagar är att den ständigt vill förändras. Allting utvecklas ständigt. Därför kan inte för alltid finnas.
Vilket också betyder: att du kommer att sluta gråta. Du kommer att bli arg istället. Sedan kommer du att bli tom. Du kommer att försöka fylla det tomrummet med andra men det kommer inte att hjälpa. Du måste ge det tid.
För sedan kommer du att upptäcka att du fylls på igen helt av dig själv och blir större och starkare och bättre än vad du var förut. 


Jag vet att det känns som slutet av världen, men jag ska berätta en sak: alla klyschor stämmer. En dag kommer du vakna och inse att det inte gör ont längre. Som om hjärtat var ett par nya skor som svidit och värkt men nu har du gått in dem. Inget varar för alltid, inte ens det här.
Jag står på andra sidan och kan intyga. Det går faktiskt över.
Och Nu kan du få mig så lätt får mig inte längre att gråta.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

<3

2010-05-25 @ 18:10:05
URL: http://javars.blogg.se/
Postat av: hannah

klara, du är så fruktansvärt fin.

<3

2010-05-25 @ 18:38:24
URL: http://hannahgezelius.blogg.se/typmittliv
Postat av: bex

klara, du skriver så otroligt bra!

så otroligt fint.<3

2010-05-25 @ 19:53:01
URL: http://bbec.blogg.se/
Postat av: becka

här sitter jag med tårar i ögonen. "Och Nu kan du få mig så lätt får mig inte längre att gråta." Det är något med den meningen som fick något inom mig att brista.

2010-05-26 @ 14:10:38
URL: http://knapptlovligt.blogg.se/
Postat av: Sarah

<3

2010-05-26 @ 23:36:40
URL: http://sarismarsipanis.blogg.se/
Postat av: Laura

du får mig att rysa lite.

tycker om att du använder sko-liknelsen också <3

2010-05-27 @ 23:00:45
URL: http://pussetiv.blogg.se/adjektiv
Postat av: klara

alla mina fina: tack så mycket för att ni finns <3



laura: den är typ perfekt. världen tackar för ditt geni <3

2010-05-28 @ 00:47:31
Postat av: malin

Sjukt vacker text, allt passade så bra in på mig just nu. låten har till och med varit bakgrundslåten med en kille som precis lämnat mig för någon annan. du gav mig hopp,lycka ett nytt ljus. Tack lilla du :)

2010-06-14 @ 23:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0