en del människor är bara

av en ren slump (lyckoträff) hittade jag för ungefär ett år sedan en pojke. honom skulle jag aldrig ha klarat förra året utan.
vänner som han växer inte på träd. fan heller. jag hade varit någon annan idag, jag hade varit något mycket blekare och svagare för han tvingade mig att skärpa mig och resa mig upp igen.
inga falska löften. inga: jag finns alltid här för dig. men: så länge som jag orkar och vill och kan så ska jag försöka finnas för dig men jag lovar inget.

ett oändligt tålamod. långa telefonsamtal. många sms.
evigt jävla tålamod.

under ett av de där telefonsamtalen (6 timmar, jag kunde inte sova och inte sluta gråta) så pratade vi om en av hans låtar. den som jag tyckte mest om av alla.
han sa: den skulle kunna handla om dig.

han spelade den i fredags. och tittade på mig och jag visste vad vi båda tänkte på.


don't close the door
I won't be long
even against a wind to strong
I'll get to you
just hold your breath


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0