"jag vill kunna vissla som en morfar"

Träffade den härliga busschauffören idag. Han som alltid ser passagerarna i ögonen och hälsar godmorgon och ger guldstjärnor till de som hjälper barnvagnar.

Bussen var försenad. Tio minuter. Vi var frusna. Och sura.
Ville knappt le i förbifarten när han önskade mig godmiddag. Han kan väl fan komma i tid i alla fall.
Han missade nästan min hållplats.

Tyckte jag anade något påtvingat i hans hälsning.
Hoppas bara:
att hela världens cynism inte kommer åt honom.
att ilskan han får ta på grund av vädergudarnas påhitt inte får grepp om honom.

Att han klarar sig igenom vintern.


Kommentarer
Postat av: Sarah

jag gillar detdär, det var fint skrivet. <3

2010-02-02 @ 20:15:14
URL: http://sarismarsipanis.blogg.se/
Postat av: klara

tycker du är fin <3

2010-02-07 @ 13:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0