Dag 11 – Mina syskon

min lillasyster och jag. vi kommer bra överens. tydligen ska vi vara himla lika. hon är snart 15 och i mina ögon är hon fortfarande ett barn men jag vet ju vad jag gjorde när jag var snart 15.
varje kväll hör jag henne klinka på sin gitarr och sjunga innan hon går och lägger sig. precis som jag ser henne växa hela tiden hör jag hur hon utvecklas. hela tiden. jag är så himla stolt. hon kommer verkligen att kunna göra fantastiska saker.

min lillebror är så jävla smart. en aning udda, kanske. men jävligt smart.
som när de skulle säga vad de önskade sig mest av allt och han inte drar till med ett ps3, eller lego, eller ens ett gosedjur. istället: världsherravälde.
ibland är jag rädd att jag inte finns tillräckligt mycket för honom.

jag ser på min syster att hon känner sig ensammast i världen ibland och jag ser på min bror att han oroar sig över vem han är ibland och jag vill säga till dem att jag vet hur det känns, jag har också varit där, och det går över.
men då måste få växa på egen hand.


Kommentarer
Postat av: nora

det här var typ det finaste jag läst. typ någonsin.

du är så bra klara.

2010-12-13 @ 18:52:26
URL: http://saveginnyweasley.blogg.se/
Postat av: klara

tack nora <3

2010-12-14 @ 23:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0