Dag 10 – Mina föräldrar

pappa har alltid varit den roliga. den som knasar. sen kan han vara skitläskig också.
när han är arg. då är det inte så kul längre.
han kan allt. om det är något jag inte vet så frågar jag alltid pappa.

mamma är mer den typiska föräldern. den man kan vända sig till om man har problem.
förhoppningsvis utan att få för allvarliga reaktioner.
men jag har börjat se igenom henne. se henne mer som en människa istället för bara min mamma.

mina föräldrar pratar skånska och blev tillsammans första gången när de var 14-15.
på många sätt er de varandras motsatser. när mamma knasar är pappa lugn. när pappa är arg är mamma snäll. när mamma är allvarlig är pappa oseriös.
men det verkar funka för dem i alla fall.

jag älskar mina föräldrar. det är klart jag gör. de gav mig livet och en bra uppväxt.
ibland kan jag tycka att det är synd att jag inte är närmre dem. att vi inte är så förtroliga. att jag inte kan berätta hemligheter för dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0