Dag 03 – Vad är kärlek?

Jag har varit kär två gånger. Och har väl inbillat mig att jag varit det fler gånger än så.

Det är något jag tänker på varje sekund av min existens.
Det är någon som andas i samma takt.
Det är två människor som smälter samman.
Det är när någons fingrar både bränner och kittlar över huden och det känns som om de borde lämna synliga spår.
Det handlar väl i grunden om kemi och evolution, typ vi luktar oss till någon som kommer kunna föra arvet vidare och så frigörs några signalsubstanser osv osv osv.

Men egentligen är det något som trycker i hjärtat som inte går att sätta etiketter på. En dag slår den rot och sen bara finns den där och den kommer aldrig försvinna, bara omvandlas.
Jag vet att kärlek1.0 blev till sorg som sved i alldeles för många dagar för att slutligen landa i nostalgi och fina minner och erfarenheter. Kärlek2.0 har hitills bara blivit till hat och hat och mer hat.

Och allas dröm är att finna den. Tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0