femte försöket

Allt går att laga en gång, två, tre
Kanske fyra men fem, där går gränsen
Allting är trasigt, sprängt, och flisen ligger i drivor


räknar på fingrarna;
min första på riktigt den där sommaren för hur många år sedan tre?
han som allt blev så fruktansvärt fel med
Pojken
han med musklerna ciggen allt jag trodde att jag inte ville ha
och
finaste ögon finaste fräknarna finaste finaste finaste

ett två tre fyra fem fem fem fem fem fem fem

för första gången hoppas jag att markus krunegård har fel
eller att mitt sätt att räkna inte funkar

(typiskt mig att försöka läsa in för mycket i allt
typ vadå att krunis vet allt, synsk kille eller vad

men ändå - känslan av att ödet är förseglat liksom
stannar)


Allt gick att laga en gång, två tre, fyra
men femte försöket var hemskt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0